Підсумки сезону: чого досягла українська модна індустрія за останні півроку

4

Напередодні нового сезону саме час підбити підсумки – чого ми досягли, що обговорювали і що пережили за останні півроку. Безумовно, цей сезон для українського модного ринку видався дуже насиченими. Відкриття відразу трьох знакових бутиків – Dior, Valentino, Prada – остаточно змусили повірити в Київ як повноцінне шопінг-напрям. 11 червня Український Медіа Холдинг оголосили про запуск Vogue Україна, по сусідству з магазином Chanel ми бачимо майбутні вітрини Dolce&Gabbana, на черзі – відкриття ще одного мультрибренда Юлі Воронової. Такої активності модний Київ не переживав вже давно.

Рекламна кампанія Dolce&Gabbana, f/w 2013

Що стосується українських дизайнерів, то і у них теж є, чим пишатися. Лілія Пустовіт не здає свої позиції самого популярного українського дизайнера в Росії, отримуючи все більше замовлень від головних російських рітейлерів. Її одяг прикрашає вітрини міланського Spiga2, де її з радістю купують самі передові європейські модниці.

Фінальний вихід на показ Лілії Пустовіт

Саша Каневський показав свою колекцію в Києві (Mercedes-Benz Kiev Fashion Days), Нідерландах (фестиваль FASHIONCLASH) і в рамках офіційної програми Mercedes-Benz Berlin Fashion Week, після чого отримав замовлення від берлінського рітейлера Konzept86, де вже нині можна купити його одяг. Крім того, про Сашу постійно виходять нові матеріали в зарубіжній пресі та блогах – про Канівському все частіше говорять як про одного з найбільш багатообіцяючих дизайнерів Східної Європи (The Mag, Dash Magazine, NJAL).

Кадр з лукбука sasha.kanevski

Яся Міночкіна відзначилася тим, що показавши свою першу колекцію всього чотири місяці тому, вона вже зарекомендувала себе як дуже активного і працьовитого дизайнера. Її одяг вже зараз продається в одеському магазині Concept Corner Store, київському бутіку S4astie і в трьох московських шоу-румах. У цибуля-буке у Ясі знімається найуспішніша модель Алла Костромічева, яку фотографує одна з найбільш затребуваних молодих українських fashion-фотографів – Саша Самсонова. Яся не пропускає жодного приводу знайти нових клієнтів – закриті покази, співпраці з брендами – дизайнер погоджується на максимум, щоб розширити коло своїх клієнтів. Особисто я такий підхід заохочую, адже в перший рік дизайнеру нічого не залишається, як постійно (але доречно!) нагадувати про себе. У найближчі вихідні у Ясі – показ колекції в Ялті на відкритті нового салону Dessange. Для цієї події вона робить спеціальну колекцію, яку вже високо оцінив творець мережі салонів, Жак Дессанж – він особисто прилетить на захід.

Прев’ю рекламної кампанії Yasya Minochkina сезону FW/2012-13, photo by Sasha Samsonova

Марія Бех в добавок до вже існуючих зарубіжних магазинах, де продається її одяг (Лос-Анджелес, Сан-Франциско, Мілан), отримала ще одне велике замовлення з Ванкувера. На відкриття нового концепт-стору Secret Location дизайнер літала спеціально, щоб проконтролювати старт продажів. Зробила це не даремно: цього літа речі від Bekh в Secret Location стали найбільш продаваними (в магазині представлено більше 50 різних брендів – від Sass & Bide до Rad Hourani). Також у Маші за плечима – обкладинка Forbes, де вона з’явилася в числі найбільш успішних українських бізнесменом у віці до 25 років.

Обкладинка Forbes з Марією Бех

Анна Октябрь також продовжила свою експансію на захід – її речі з’явилися в інтернет-магазині ASOS і в новому концепт-сторі RA13 в Парижі (нагадаю, що в Антверпені RA13 бренд Anna October продається вже кілька сезонів поспіль). Також, Аня відкрила і власний шоу-рум в Одесі, де тепер будь-який бажаючий може придбати речі з нових колекцій.

Модель у сукні Anna October

Костя Омеля, крім успішного показу на Mercedes-Benz Kiev Fashion Days в березні, двічі показав свою круїзну колекцію – перший раз в Одесі на Mercedes-Benz Odessa Fashion Days, і другий раз – в Києві. З магазинів в Україні Костя завоював S4astie (Київ), Fabulous (Київ) і Сноб (Одеса). Ми часто бачимо його одяг на сторінках української версії Harper’s Bazaar; нещодавно Костя отримав пропозицію про співпрацю з американськими магазинами. Все це призвело до того, що у дизайнера з’явилося набагато більше клієнтів – і все за якихось півроку.

Алла Костромічева в рекламній кампанії Mercedes-Benz Odessa Fashion Days у сукні з круїзної колекції Omelya Atelier

Юля Паскаль підписала важливий контракт з найбільшим італійським рітейлером LuisaViaRoma – її одяг вже продається в магазині у Флоренції, і ось-ось з’явиться на сайті luisaviaroma.com.

Фінальний вихід на показі Юлії Паскаль, photo credit – Solodunov

Співпрацею з цим же рітейлером (нагадаю, що власник знаменитого LuisaViaRoma, Андреа Панконезі, на моє особисте запрошення приїжджав у Київ на Mercedes-Benz Kiev Fashion Days в березні) може похвалитися і команда Bob Basset – за спеціальною прохання Андреа Bob Basset створили сумку, яка стала вже другою у колекції пана Панконезі. Я абсолютно впевнена, що на цьому співпраця LVR і Bob Basset не закінчиться. Що стосується українських дизайнерів, то в цьому сезоні Bob Basset погодився на дві колаборації – з Сашею Канівським і брендом l’uve.

Сумка Bob Basset, створена спеціально за замовленням Андреа Панконезі, LuisaViaRoma

З появою Mercedes-Benz Kiev Fashion Days про українських дизайнерів все частіше почали писати і говорити на Заході. Впливовий модний сайт Nowfashion.com, який висвітлює всі головні тижня моди світу, в режимі онлайн вивішував фотографії з показів Марії Бех, Саші Каневського, Ясі Хоменко, Ганни Жовтень і Кістки Омелі, і зробив кілька важливих статей після прочитання яких можна скласти ясне уявлення про те, чим живуть і куди прагнуть українські дизайнери. Як завжди, репортаж з місця події вели італійський Vogue, Іван Родік і Еммануель Д ‘ Анджело, з нових медіа підключилися німецький Interview, Design42Day і FashionDailyTV. Окрему замітку про київ ми прочитали на сайті британського Vogue.

Американський Marie Claire зробив ґрунтовний матеріал про 10 найбільш перспективних дизайнерів Східної Європи. Учасників Mercedes-Benz Fashion Days Ясю Хоменко, Анну Жовтень, Костя Омеля, Марію Бех і Юлію Паскаль визнали найбільш цікавими дизайнерами поряд з їхніми російськими колегами Лесею Парамонової, Уляна Сергієнко, Олександром Тереховим, Юлею і Алісою Рубан і Вікою Газинской. Публікації такого рівня про українських дизайнерів ніколи раніше не виходили.

Залишається додати, що попереду нас чекає ще один модний сезон, який буде не менш продуктивним. Вересень розпочнеться з серії відкриттів нових бутиків і вечірок у вже існуючих магазинах, в листопаді пройде Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, а українські дизайнери підкорювати нові вершини. Такими впевненими кроками ми разом з вами вже дуже скоро прийдемо до того, що Київ займе своє законне місце в списку модних столиць Європи.

Фотографії, використані в матеріалі, взято з відкритих джерел